Pagina Principala

LICEUL SPECIAL “MOLDOVA”

binevenit
CINE SUNTEM ?
Permiteţi-ne să ne prezentăm:
Suntem 120 de elevi din toate judeţele Moldovei, 45 cadre didactice –profesori, profesori-educatori, profesori psihopedagogi şi profesori preparatori, 24 personal didactic auxiliar, 22 personal nedidactic.
cinesuntem

Împreună formăm o mare familie care se numeşte
Liceul Special “Moldova” –
UNICI ÎN MOLDOVA, CEI MAI BUNI DIN ȚARĂ!

DE CE SUNTEM AICI?
suntemaici
Pentru că noi – elevii – mici şi mari – am găsit aici locul unde putem învăţa şi creşte în armonie cu noi înşine şi cu societatea. Nevoile şi particularităţile noastre sunt respectate şi constituie punctul de plecare în ceea ce oferă şcoala. Cu toții avem un lucru în comun – vedem lumea diferit de ceilalţi oameni.Chiar la propriu! Unii o văd mai neclar – în ceaţă, alţii o văd ca printr-un tub, iar unii o văd pipăind şi auzind-o. Acesta este aspectul care ne deosebește de ceilalți oameni – fără deficiență de vedere. Însă sunt foarte multe aspecte care arată că suntem la fel: bucuria copilăriei şi adolescenţei, speranţele şi visurile pe care le avem, dragostea de care avem nevoie şi pe care vrem să o împărtăşim cu cei din jur, dorinţa de a deveni cineva.
suntemaici1
Pentru că noi – profesorii – înțelegem importanța educației diferențiate și adaptate nevoilor fiecărui elev; știm că cel care este astăzi copil, beneficiind de suportul și îndrumarea necesare, mâine va deveni un
tânăr şi mai târziu adult care va reuși să creeze o societate mai bună, mai deschisă, mai flexibilă; participăm la modelarea unei personalități integre și armonioasă.

CE FACEM AICI?
Aici creştem, ne formăm, găsim răspunsuri la întrebările pe care le avem. Învăţăm nu doar materiile obişnuite pentru toate şcolile: limba şi literatura română, limbi străine, ştiinţe exacte (matematică, fizică, chimie), istorie, geografie, biologie, psihologie, filozofie etc., cât şi lucruri care pentru altcineva pot părea obişnuite şi banale, dar pentru noi sunt foarte importante. Învăţăm să fim independenţi!
facemaici
Începând de la a ne deplasa singuri sau cu ajutorul bastonului, trecând prin „popasul” igienei personale, până la a găti atât pentru noi cât şi pentru prietenii noştri.
facemaci1
De asemenea, învăţăm să cântăm, să confecționăm obiecte frumoase din fimo sau folosind tehnica origami, să jucăm fotbal, golball, tenis, şah etc.
Fiecare dintre noi încercăm să găsim drumul pe care să-l urmăm în viaţă, conducându-ne după sloganul PER ASPERA, AD ASTRA!
Suntem îndrumători și parteneri în procesul de ”creștere” și devenire al elevilor. Alături de ei ne dezvoltăm atât din punct de vedere profesional cât și personal, ne definim ca persoane și profesioniști. Elevii noștri ne ajută să ne păstrăm bucuria copilăriei, optimismul și inocența.
indrumatori

CUM E O ZI DIN VIAŢA NOASTRĂ?

Trebuie să începem prin a menţiona că pentru mulţi dintre elevi, şcoala este o a doua casă. Fiind singura şcoală de profil din zona Moldovei, aici învaţă elevi din toate judeţele ei: Iaşi, Botoşani, Suceava, Neamţ, Vaslui, Bacău, Galaţi. Din acest motiv şcoala are şi internat. 28 dormitoare le oferă elevilor condiţii adecvate de locuit, iar angajaţii de la cantină au grijă să le ofere mâncare bună şi sănătoasă.
viatanoastra
Dimineaţa, de la ora 8 încep cursurile. 15 săli de clasă, 8 laboratoare specializate: istorie și filozofie, limbi străine, limbă română, geografie, matematică, biologie și chimie, informatică aşteaptă elevii pentru a descoperi misterele lumii. Sala de sport nu oferă doar spaţiu pentru desfăşurarea unor jocuri sportive, ci şi aparate pentru fitness etc. Clasele primare termină cursurile la ora 12.00. Între orele 12.00 şi 15.00 este timpul în care cei mici iau masa de prânz şi pot să se odihnească sau să se joace. Clasele gimnaziale şi cele de liceu termină cursurile la orele 13.00 – 14.00, timpul liber fiind până la ora 16.00. Programul de meditații și terapii specifice se încheie la orele 19.00 – 20.00.
Programul de meditaţii şi terapii recuperatorii specifice se desfăşoară după amiază.
Profesori-educatori – îndrumă, ajută elevii să facă temele, profesorii preparatori – îi ajută, pe cei care au dificultăți de învățare să facă față programei școlare sau pe cei noi veniţi care trebuie să înveţe Braille.
profesori
Profesorii psihopedagogi sunt cei care ne consiliază, oferă suport și sprijin prin terapiile specifice de compensare: educație polisenzorială și psihomotrică, orientare și mobilitate, terapie cognitivă etc. Tot în categoria terapiilor specifice de recuperare întră şi kinetoterapia – iar acest cabinet este dotat conform celor mai înalte standarde.
Tot în perioada activităţilor de după amiază elevii au la dispoziţie două studiouri pentru dezvoltarea abilităţilor de viaţă independentă: cel de gastronomie şi cel de igienă. Studioul „Gastro” a fost dotat de către Corpul Păcii (SUA), iar cel ce sponsorizează chiar de la început derularea activităţilor este compania COSELI S.A. Studioul „Igienă” este la fel dotat de către Corpul Păcii şi prin sponsorizarea cadrelor didactice din şcoală.
activitati
Cercurile de artterapie din cadrul proiectului ARTOPED, în cadrul cărora elevii confecționează obiecte prin tehnica origami şi din fimo, își propun să dezvolte elevilor simţul estetic şi îndemânarea prin „fabricarea” obiectelor de decor şi bijuterii.
activitati1
Grupul instrumental și trupa ”VOX” le oferă elevilor interesaţi şi celor care au potenţial în domeniul muzical să-şi dezvolte talentul. De asemenea, trupa de teatru ”SCENA” ne încântă de fiecare dată cu piese bine alese și cu interpretări deosebite. Premiile obţinute de ei la diverse concursuri ne demonstrează că este un demers nu doar util şi necesar, ci şi benefic pentru viitorul elevilor.
activitati2
Toate aceste activități contribuie la formarea și dezvoltarea personalității elevilor, la descoperirea calităților, a potențialului acestora, la formarea lor ca individualități. În toate demersurile întreprinse ținem cont de faptul că elevul de astăzi este adultul de mâine.

E FACEM ÎN TIMPUL LIBER?

Deşi timp liber nu prea există, elevii având un program destul de încărcat, prin participarea lor la diverse proiecte educaţionale şcolare şi extraşcolare, ne demonstrează că dacă vrei ceva cu adevărat – poţi să o faci.
timpliber
Printre numeroasele activităţi vom enumera doar câteva:
Olimpiada școlară pentru deficienți de vedere
Concursuri de cultură generală și de muzică, teatru
Ziua Bastonului Alb
Ziua Școlii
Serbări la nivelul şcolii: Balul Bobocilor,
Serbări de Crăciun,
8 martie, Ziua Copilului
Special Olympics
Artoped
Vizite, excursii școlare
activitati3
În activităţile noastre încercăm să implicăm şi părinţii, familia fiind partenerul pe care ni-l dorim permanent alături de noi.

Suntem perfecţi? Nu, bineînţeles că nu suntem perfecţi. Facem greşeli din care încercăm să învăţăm ceva, facem năzbâtii mai mari sau mai mici, deoarece şi asta e o modalitate de a învăţa regulile şi legile societăţii. Ne mai certăm şi ne supărăm pe ceilalţi şi pe noi înşine – aşa învăţăm lucruri noi despre noi şi despre ceilalţi


end
end1